Wist je dat het wijs is om aan Pinterest marketing te doen, zelfs als coach | trainer | kennisondernemer? Dit is waarom …
- Pinterest is een visuele zoekmachine waar mensen actief op zoek gaan naar inspiratie, ideeen en tips. De koopintentie is hoog.
- Pinterest heeft een lange termijn werking. Pinterest pins kunnen bijvoorbeeld een jaar later (of langer) nog verkeer naar je website toe leiden. Berichten op social media kanalen hebben een hele korte levensduur.
- Bij Pinterest is interactie niet zo belangrijk als met de social media kanalen. Dus je hoeft niet telkens online te zijn en actief te zijn op het platform.
- Je kunt van alles kwijt op Pinterest. Je kunt je producten presenteren, maar ook je blogs, video’s en podcasts.
- Je kunt op Pinterest adverteren en de kosten zijn lager dan op andere kanalen.
- Op Pinterest draait alles om je bedrijf en je hoeft geen selfies of andere persoonlijke zaken of een kijkje in de keuken te delen.
- Pinterest is geschikt voor veel verschillende soorten bedrijven; niet alleen voor interieurzaken, beautysalons of voor recepten.
- Heb je Woocommerce of Spotify dan kun je makkelijk je producten koppelen met Pinterest.
- Pinterest heeft 400 miljoen actieve gebruikers wereldwijd en het wordt steeds populairder.
Conclusie: met Pinterest kun je dus de zichtbaarheid van je bedrijf vergroten!
Er is ook een nadeel:
Je moet geduld hebben. Het duurt even voordat je een goede zichtbaarheid krijgt. Pas als je langere tijd consequent pins maakt, word je goed zichtbaar. Dus Pinterest is niet voor snel resultaat.
Hulp nodig?
Heb je geen tijd om Pinterest voor je bedrijf in te richten of weet je gewoonweg niet waar te beginnen? Neem contact op of plan een vrijblijvende online kennismaking om te bespreken waar ik je eventueel bij kan ondersteunen en je krijgt direct advies!